Köpvillkor
Beställning
Beställning görs på vår hemsida www.manukashop.se . Om du har frågor kring beställningar är du välkommen att ringa kundservice på 08-10 56 81, eller mejla info@manukashop.se .
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp ingås först när vi bekräftat din beställning genom att skicka en orderbekräftelse till den av dig angivna mejladressen. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske. Om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar, och leverera dem i ett samlat paket.
Priser och produktbilderSamtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, och beror på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.
Manukashop.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformationen, eller övriga fel på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa i efterhand.
Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella skrivfel på vår hemsida eller i vår annonsföring.
Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen. Produkternas utseende kan avvika från produktbilderna på hemsidan. Vi förbehåller oss också rätten att ändra såväl produktinformation som priser utan föregående avisering, och att annullera felaktiga ordrar.
PersonuppgifterI samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR)
Informationen du lämnar om dig själv används av Manukashop.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar gjorda av kunder som uppgett felaktiga personuppgifter, eller i de fall där kunden har betalningsanmärkningar.
Tillämpning och Konsumentskydd
De här Allmänna villkoren är tillämpliga på det köpeavtal du som konsument sluter med Manukashop.se
För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59), samt gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd.
Priser, frakt och avgifterAlla priser som anges på www.manukashop.se anges inklusive mervärdesskatt (moms). För outlösta paket som kommer i retur till oss från PostNord eller något av våra andra leveransalternativ debiteras en avgift på 200 kr (SEK).
LeveransNormal leveranstid är 1 – 2 arbetsdagar från det att Manukashop.se har bekräftat din beställning via e-post.
Beställningar inkomna innan kl. 12.00 på vardagar skickas samma dag (med förbehåll för att något du beställt kan vara slut eller ha utgått, då kan hanteringen av din order komma att försenas till nästkommande vardag). Inga beställningar hanteras under helgdagar.
Vi använder följande fraktalternativ:
- PostNord Varubrev 1:a klass tillämpas för mindre försändelser (som väger under 2 kg). Med undantag av försändelser som innehåller brandfarliga ämnen, som tex rena eteriska oljor.
• PostNord MyPack Collect tillämpas på stora paket (som väger över 2 kg) eller paket med högt ordervärde.
Paketet skickas till närmaste utlämningställe, baserat på den av dig angivna postadressen.
När paketet finns tillgängligt för uthämtning skickas ett sms med information om paketets spårningsnummer till det mobiltelefonnummer som angavs vid beställningen. Om du inte angav något mobiltelefonnummer skickas din avisering istället via post. Giltig ID-handling ska uppvisas vid uthämtning av försändelsen. Om ett ombud hämtar ditt paket ska både din och budets legitimation uppvisas.
Ångerrätt och returObservera att produkter som klassificeras som livsmedel inte omfattas av ångerrätten, kontakta därför alltid kundtjänst för att få din retur godkänd innan du skickar tillbaka produkten.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA - Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler på varor som inte är livsmedel. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. Produkter som är förseglade på grund av hälso- eller hygienskäl är undantagna ångerrätten om försegling är bruten av konsument.
Mejla info@manukashop.se eller ring 08-10 56 81, och ange följande information:
- Ordernumret som finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan.
- Ditt namn och dina kontaktuppgifter.
- Antal och namn på de produkter som du önskar returnera.
Innan varorna skickas tillbaka ska www.manukashop.se ha bekräftat att returen är tillåten, och att ångerfristen inte har passerats. Returen sker via PostNord, med hjälp av en QR-kod som skickas via SMS och mejl från oss.
Paket som skickas med annat fraktsätt än detta, och hamnar hos ombud, kommer ej att hämtas ut utan resturneras till avsändaren.
Vi tar ut en returfrakt om 200 kronor. Kostnaden debiteras i samband med krediteringen av din retur.
Returhanteringen kan ta upp till två veckor, och du får ett bekräftelsemejl från www.manukashop.se när returen är mottagen.
Öppettider Kundtjänst: Mån-Fre 10:00-14:00
Outlösta Paket/Försändelser
Paket som inte har hämtats ut inom 7 dagar återsänds till Manukashop.se. Om detta sker debiteras du en avgift på 200 kr (SEK) för kostnader relaterade till administration, returfrakt och hantering. Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten.
Retur av kampanjvarorOm du returnerar ett kampanjerbjudande, till exempel "köp 2, betala för " ska du returnera samtliga produkter som ingick i erbjudandet. Om du bara returnerar en eller en del av produkterna upphör erbjudandet att gälla, och du betalar fullt pris för dina produkter.
Transportskadormanukashop.se tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort under försändelsen till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom tre dagar. Vid mottagande är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Vid eventuell transportskada rekommenderar vi att du anmäler skadan direkt på plats hos utlämningsombudet, och därefter kontaktar kundtjänst på www.manukashop.se. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning även vid en transportskada..
ReklamationKontaktuppgifter till Allmänna Reklamationsnämnden Telefon växeln: 08 508 860 00 Brev: Box 174 , 101 23 Stockholm
BetalningVi samarbetar med Klarna, och erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning, genom betallösningen Klarna Checkout.
Force MajeureI händelse av omständigheter som står utanför vår skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska www.manukashop.se förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 1 månad har båda parter rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.
Vad är cookies
Den här webbplatsen innehåller cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn. Hur du ställer in användningen av cookies beror på vilken webbläsare du använder. Se hur vi hanterar dina cookies i vår Integritetspolicy.
CopyrightAllt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljud, video och annan mjukvara, tillhör www.manukashop.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
Produktkvalitet
www.manukashop.se tillhandahåller ett godkänt och noga kontrollerat produktsortiment. Observera att kosttillskott endast är ett komplement, och inte kan ersätta en varierad kost.
Övrigt
Vid frågor kring köpvillkor, frakt, transportskador, ångerrätt eller reklamationer: Kontakta kundtjänst på www.manukashop.se .
Kontaktuppgifter
(officiell distributör av Manuka Health™ New Zealand)
ManukaSweden AB (5567597595)
Box 139
191 22 Sollentuna, Sweden
E-mail : info@manukashop.se
Phone number : +46 (0)8 10 56 81